Wednesday, September 6, 2006

ARADUL - Un oras magnific

Prima vizita in Arad am avut-o in septembrie 2004. Oras foarte curat dupa standardele romanesti, oamenii sunt cei mai politicosi dintre toate orasele vizitate de catre mine. Mergand pe strada fie zi fie noapte nimeni nu se va uita urat la tine, cu aere de smecher. Nici nu vei primi coate-n stomac la trecerea de pietoni ori la urcarea-n tramvai.
Ca obiective turistice si nu numai, am fost foarte placut impresionat de Gara in primul rand. Gara e prima pe care o vezi atunci cand vii cu trenul. Foarte frumoasa arhitectura. Pacat ca e tot mai prinsa intre noua arhitectura urbana. Dovada stand si faptul ca un bloc de locuinte e lipit de aripa stanga a Garii. Urmatoarele obiective pe lista "Must See" sunt Catedrala Catolica aflata in Centrul Vechi al orasului. Dateaza din secolul XIX si are 56m inaltime. In apropiere se mai afla Teatrul de Stat cladire construita intre anii 1872-1874, iar in spatele acestuia splendida Piata Avram Iancu.
Impresionanta este si zona Palatului Administrativ, construit intre anii 1872-1874 cladirea principala avand un turn cu o inaltime de 54m. Acesta poseda si un ceas adus din Elvetia in anul 1878. In spatele acestor obiective se mai afla si Palatul Cultural construit intre anii 1911-1913. Printre personalitatiile prezente aici in trecut se numara George Enescu si Richard Strauss. Imediat in apropierea acestuia se afla Parcul Eminescu situat pe malul Muresului.
Alte obiective ar fi noua Catedrala Ortodoxa situata in zona Podgoria. Inca in constructie, va avea o inaltime de cca 50m. (poate fi vazuta intr-una dintre imagini). Strandul si Cetatea Aradului, Complex Ziridava, Piata UTA, si nu numai.
Neavand atunci decat un Zenit TTL si 3 role de film, am hotarat ca trebuie sa revin pentru mai multe fotografii. Acest lucru reazlizandu-se in iunie 2005, data la care sunt facute fotografiile de fata.






4 comments:

r said...

Ultima dintre poze ma incanta de fiecare data cand o intalnesc. Reflexia in apa e deosebita! :)

Alecu said...

e frumos sa vezi viziunea cuiva care e pentru prima (sau a doua) oara in Arad. Este orasul unde am copilarit si parca n-as fi in stare sa surpind unghiurile pe care le-ai gasit tu. Felicitari, superbe cadrele !

ps: prin timisoara cand dai? :b

Anonymous said...

Ma bucur ca ai fost prin Arad.Cind mai treci pe aici intra si pe la mine.Daca ai fost in Ziridava ai trecut pe linga atelierul meu!

Claudiu Burlan-Ceasornicar.

Fratele meu si fiul sau-adica nepotul!-sunt pasionati de foto.Nepotul a avut expozitii foto la amatori,iar fratele meu are fotografii publicate in revista de Ornitologie!

Gabi Udrea said...

Fotografiile sunt facute in 2005, iar pe atunci nu stiam de existenta atelierului tau.
Inca n-am apucat sa ajung anul acesta, dar asa cum am promis, am sa ajung, si am sa vin si pe la tine.

Multumesc si celorlalti pentru vorbele frumoase.